Slanke, koolhydraatarme hapjes

Heb je een feestje of een borrel op de planning staan en wil je graag iets lekkers op tafel zetten? Wil je liever niet dat de hapjes superongezond zijn en bomvol calorieën zitten? Lees dan vooral even verder. Ik heb namelijk een paar hapjes voor je die niet alleen heel erg lekker zijn, maar ook nog eens gezonder dan een bak chips of een kaasplankje. Hoewel er op zijn tijd ook wel eens wat ongezondere hapjes op tafel komen in huize Food Fröbel Fun vind ik het ook heerlijk om wat gezondere hapjes op tafel te zetten. Bovendien zijn deze hapjes prima geschikt als je een koolhydraatarm dieet volgt of gewoon wat minder koolhydraten wil eten. Ook als je niet zoveel zin hebt om in de keuken te staan zijn deze hapjes ideaal: ze zijn namelijk in no time klaar, en je zet wel een heerlijk bordje op tafel!

Omeletrolls

Eiwitten zijn belangrijk voor je. Na het sporten zorgen ze voor het herstel van je spieren. Hüttenkäse is een goede bron van eiwitten. Daarnaast vind ik het bovendien ook nog eens erg lekker, ook niet onbelangrijk als je het als basis voor een hapje gebruikt. Om deze hapjes te maken kluts ik eerst een paar eieren door elkaar. Ik maak telkens een omelet van twee eieren. Je kunt er ook voor kiezen om één heel ei, en één ei zonder dooier te gebruiken. Na het bakken laat ik de omeletten eerst even goed afkoelen. Vervolgens besmeer ik de omelet met de Hüttenkäse. Ik gebruik ongeveer een half bakje Hüttenkäse voor een omelet. Vervolgens prak ik het vruchtvlees van een avocado fijn met een vork. Dit smeer ik over de Hüttenkäse heen. Vervolgens top ik het geheel af met een beetje peper en zout.

Als laatste rol ik de omelet om (anders worden het geen omeletrolls natuurlijk, haha) en prik ik er een paar prikkers in. Ik snijd tussen de prikkers de omelet door en krijg zo mooie rolletjes. Het beste kun je de laatste stap vlak voor het serveren doen: je bewaart de rollen dan omwikkeld met huishoudfolie in de koelkast tot gebruik.

Gevulde tomaten

Nu kun je natuurlijk van alles vullen, gevulde tomaten vind ik toch wel een van mijn favorieten hoor! Ik gebruik hiervoor kleine, zoete tomaatjes. Zo heb je net een beetje meer het gevoel alsof je aan het snoepen bent, hihi. Ik snijd de tomaatjes doormidden. De pitjes haal ik er met een theelepel uit. Vervolgens schep ik er een beetje bieslook roomkaas light in. Even aftoppen met wat bieslooksnippers en de hapjes zijn klaar om te serveren! Tot aan het serveren zou ik ze wel in de koelkast bewaren.

Augurkwraps

Voor mij een echte ‘gouwe ouwe’, dit hapje. Ondanks dat vind ik dat hij niet mag ontbreken in het rijtje met slanke, koolhydraatarme hapjes. Een recept kun je het nauwelijks noemen: even rollen en het is klaar. Leuk om eventueel samen met de kids te maken. Die snoepen er hier overigens ook graag van, haha. Ik snijd een paar plakken kipfilet doormidden en leg op iedere helft een snackaugurk. Vervolgens rol ik de kipfilet er omheen. Nog even een prikkertje erin zodat de kipfilet goed op zijn plaats blijft zitten en het hapje is klaar. Ideaal!

Ben je op zoek naar lekkere, slanke dips? Kijk dan eens in deze blog.

Deel deze post via

Leave a Comment