3 Tips voor heerlijke, healthy homemade ijsjes

3 Tips voor heerlijke, healthy homemade ijsjes

24 juli 2019 0 Door foodfrobelfun

Maak nu zelf lekkere gezonde ijsjes. Dat is met dit weer geen overbodige luxe. De thermometer tikt de 40 graden bijna aan! Dan mag je jezelf best wel verwennen met een heerlijk ijsje. Als deze ijsjes naast lekker ook nog eens heel gezond zijn is dat natuurlijk helemaal mooi meegenomen! Bovendien zijn al deze ijsjes ook nog eens super gemakkelijk te maken. Met heel weinig moeite maak je zelf de lekkerste gezonde ijsjes…ideaal toch?

Gezonde ijsjes - bananenijs met dip

1. Bananenijsjes met dip

Dit is denk ik een van de gemakkelijkste ijsjes om zelf te maken. Het enige wat je hiervoor nodig hebt is een banaan en houten stokjes. Eventueel kun je nog wat yoghurt en dip gebruiken, wat jij het lekkerste vindt! Je snijdt een banaan in twee stukken en steekt in het platte stuk van iedere helft een houten ijsstokje. Vervolgens leg je de banaan even in de vriezer zodat hij goed koud is. Dit hoeft niet perse, het maakt de volgende stap wel gemakkelijker. Al kun je de bananen zo uit de diepvries ook prima zonder dip eten! Maar goed, als je wel een dip wilt haal je de bananen uit de diepvries, dip ze in de yoghurt, leg ze op een stuk bakpapier en strooi er vervolgens een dip naar keuze overheen. Als je dit gedaan hebt leg je de ijsjes op het stuk bakpapier in de diepvries. Na een paar uur is de yoghurt goed uitgehard en kun je smullen van je homemade healthy ijsje. Voor een iets minder gezonde variant kun je ervoor kiezen om de bananen in chocolade te dippen voor je ze besprenkelt met dip: een prima combinatie!

Gezonde ijsjes - kiwi ijsje

2. Kiwi cactus

Wat is de overeenkomst tussen een woestijn en je billen? Juist ja…cactussen….deze mop vinden de meiden hier hilarisch! Reden temeer om een cactusijsje te maken. Welk fruit leent zich hier nu beter voor dan een kiwi! Supergezond, boordevol vitamine C en ze gaan hier als warme broodjes over de toonbank. De dames smullen ervan. Voor het maken van 1 cactus (de ijsvorm haal ik bij de Action) schil ik een rijpe kiwi. Ik pureer deze met wat honing en een klein beetje water tot ik een glad mengsel heb. Dit giet ik vervolgens in de cactusvorm. Deze vorm laat ik een nachtje in de diepvries staan. Hij is dan voldoende uitgehard. Vervolgens houd ik de vorm even onder stromend water om het eruit halen van het ijsje iets te vergemakkelijken. Het ijsje haal ik uit de vorm et voilà: een heus kiwi cactus-ijsje! Heerlijk!

Gezonde ijsjes - vegan banaan pindakaasijs

3. Vegan banaan-pindakaasijs

Dit ijsje is, net als de vorige twee ijsjes, helemaal vegan en supergezond. Pindakaas en banaan is voor mij een geweldige combinatie. Ik houd ervan. Op een wrap, en dan het liefst even in de oven: genieten hoor! Stukjes banaan in de pindakaas dippen is ook al een heerlijke snack. Niet gek dat ik er voor kies om van deze combinatie een lekker ijsje te maken. Dit zomerse ijsje heeft iets meer voorbereiding nodig. Aan de andere kant: als je de voorbereiding gedaan hebt ben je altijd klaar om te genieten van een gezond ijsje. Ik snijd de banaan in plakjes, stop deze in een zakje en doe het zakje in de diepvries. Na een paar uur maak ik het ijsje af. Dit doe ik door de banaan te pureren, erna schep ik er een eetlepel pindakaas doorheen waarna ik het geheel nogmaals pureer. Ik doe het banaan-pindakaasijs in een schaaltje en top het af met wat cacaonibs: lekker hoor! Mocht je nu een echte sporter zijn en niet voldoende eiwitten binnenkrijgen: met een beetje proteïnepoeder er doorheen in jouw favoriete smaak is dit ook een heerlijk ijsje!

Zo komen we deze warme dagen wel door! Welk ijsje maak jij als eerste?

Deel deze post via